1. Oficiální název:
Obec Senorady
2. Důvod a způsob založení:
Obec Senorady je základní územní samosprávný celek podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích.
Obec Senorady je veřejnoprávní korporací, která má vlastní majetek a příjmy, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených platnými právními předpisy. V právních vztazích vystupuje vlastním jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Obec Senorady vykonává ve svém území státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony a při výkonu této přenesené působnosti se řídí zákony a jinými právními předpisy a též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů a dále návrhy opatření popřípadě rozhodnutími krajského úřadu, učiněnými podle zvláštního zákona v rámci kontroly výkonu přenesené působnosti.
Obec s rozšířenou působností: Ivančice
Obec s pověřeným obecním úřadem: Ivančice
3. Organizační struktura:
Organizační struktura:
- Zastupitelstvo obce
- Starosta
- Místostarosta
- Finanční výbor
- Kontrolní výbor
Obecní úřad tvoří starosta, místostarosta a zaměstnanci obecního úřadu. Starosta je statutárním orgánem obce. Obecní úřad není členěn na odbory
Obec nezřizuje žádné příspěvkové organizace ani právnické osoby.
4. Kontaktní informace:
Kontaktní poštovní adresa:
Obec Senorady
Senorady 120
67575 Mohelno
Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
Jiné úřadovny povinný subjekt nemá.
Úřední hodiny:
středa 9:00-13:00
každý 3. pátek v měsíci 17:30-19:30
Telefonní čísla:
568 642 033
Čísla faxu:
568 642 033
Adresa internetové stránky:
Adresa e-podatelny:
Další elektronické adresy:
Datová schránka: vg2bzei
5. Případné platby můžete poukázat:
Číslo účtu obce: 14720711/0100
6. IČO:
00378593
7. DIČ:
Obec Senorady není plátce DPH.
8. Dokumenty:
Seznam hlavních dokumentů je zveřejněn na úřední desce.
Rozpočet a rozpočtová opatření jsou zveřejňovány podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.
9. Žádosti o informace:
Informace se poskytuje na základě žádosti nebo zveřejněním.
Obec Senorady zveřejňuje informace následujícími způsoby:
- na elektronické úřední desce – kiosek před budovou úřadu
- na internetové úřední desce
Každá fyzická nebo právnická osoba může získat informace následujícími způsoby:
- Ústně lze požádat:
- telefonicky
- osobně (na obecním úřadě v úřední hodiny)
- Písemně lze požádat:
- poštou
- faxem
- osobně předáním písemné žádosti na obecním úřadě
- Elektronickou formou:
- poslat žádost e-mailem: podatelna@senorady.cz
10. Příjem žádostí a dalších podání:
Žádost či stížnost, návrh, podnět či jiné dožádání můžete podat:
- osobně na obecním úřadě
- poštou na adresu obecního úřadu
- emailem: podatelna@senorady.cz
Pro příjem žádostí na technických nosičích dat jsou podporovány následující : DVD, CD, FDD a formáty PDF, DOC, HTML, TXT a RTF.
Žádost je podána dnem, kdy ji obecní úřad obdržel. Z podání musí být zřejmý předmět žádosti a kdo ji činí. U podání prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena rovněž příslušná identifikace žadatele (např. elektronická adresa). Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím a žádost se odloží.
11. Opravné prostředky:
Opravné prostředky je možné podat v souladu se správním řádem (zákon č. 500/2004 Sb.) nebo podle zvláštních právních předpisů. Informace o opravných prostředcích jsou sdělovány při vydání rozhodnutí.
12. Formuláře:
Formuláře obecního úřadu ke stažení: formuláře obce Senorady
13. Návody pro řešení nejrůznějších životních situací:
Pro řešení životních situací využijte portál veřejné správy portal.gov.cz.
14. Nejdůležitější předpisy:
Nejdůležitější právní předpisy
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Vyhlášky, nařízení a jiná ustanovení týkající se místních samospráv a jejich výkonných orgánů
15. Sazebník úhrad za poskytování informací:
Zveřejňování informací provádí obec na své náklady. Poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemné) je bezplatné, pouze v případě mimořádně rozsáhlého vyhledávání může obec požadovat úhradu mzdových nákladů. Mzdové náklady: 100,- Kč za každou započatou hodinu práce.
Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na základě vyúčtování na pokladně úřadu obce nebo bezhotovostní platbou na účet obce před podáním informace, a to na základě výzvy. Uhrazení nákladů je podmínkou a předpokladem poskytnutí poskytované informace.
16. Licenční smlouvy:
Obec Senorady aktuálně nemá uzavřeny licenční smlouvy podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb.